REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW/-CZEK DO PROJEKTU
„SWS ACADEMY – SKUTECZNY WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI”
NR POWR.02.17.00-00-0013/19
1. Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji na szkolenia prowadzone w ramach Projektu pn. „SWS Academy – Skuteczny Wymiar sprawiedliwości”, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój nr POWR.02.17.00-00-0013/19 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zakres wsparcia i informacje o Projekcie znajdują się na Portalu Projektu pod adresem: https://swsacademy.eduportal.pl oraz z Biurze Projektu w Gdyni, przy ul. Podolskiej 21.
2. Definicje
Jeżeli kontekst nie wskazuje inaczej w niniejszym Regulaminie, zwrotom pisanym wielką literą przypisuje się znaczenie nadane niniejszym Regulaminem, niezależnie od tego czy zostały użyte w liczbie pojedynczej, czy mnogiej oraz w odpowiednich przypadkach:
- Projekt – projekt o nr POWR.02.17.00-00-0013/19 pn. „SWS Academy – Skuteczny Wymiar sprawiedliwości” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś priorytetowa: II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, nazwa Działania: 2.17 Skuteczny wymiar sprawiedliwości, realizowany przez Beneficjenta pod nadzorem Instytucji Pośredniczącej, realizowany w okresie od 1.01.2020 r. do11.2021 r. Wartość dofinansowania projektu wynosi 2 977 402,44 zł;
- Instytucja Pośrednicząca – Ministerstwo Sprawiedliwości, Al. Ujazdowskie 11, 00- 950 Warszawa;
- Beneficjent – spółka pod firmą Asseco Data Systems S.A., z siedzibą w Gdyni przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000421310, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 5170359458;
- Szkolenie – szkolenie realizowane w ramach Projektu, w formie tradycyjnej (stacjonarnej) na salach szkoleniowych lub w formie wirtualnej, tj. szkolenie zdalne realizowane zwykorzystaniem narzędzi do telekonferencji. Szkolenie będzie prowadzone przez doświadczonych trenerów z wykorzystaniem dedykowanych materiałów szkoleniowych;
- Uczestnik/-czka – osoba zakwalifikowana do udziału w Szkoleniu organizowanym w ramach Projektu, która podpisała Umowę i na tej podstawie będzie korzystała z wsparcia przewidzianego w Projekcie;
- Umowa – umowa szkoleniowa, której wzór jest dostępny na Portalu Projektu, zawarta pomiędzy Beneficjentem a osobą zakwalifikowaną do udziału w Podpisanie Umowy warunkuje udział w Szkoleniu, a tym samym w Projekcie;
- Regulamin – niniejszy regulamin;
- Osoba pracująca – osoba świadcząca aktywność zawodową między innymi na podstawie przepisów:
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. z 2019 r., poz. 1040, z późn. zm.),
- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145, z późn. zm.);
- Komisja Rekrutacyjna – komisja kwalifikująca osobę aplikującą do Projektu na Uczestnika/-czkę Projektu;
- Formularz zgłoszeniowy – formularz zgłoszeniowy do udziału w Projekcie, dostępny na Portalu Projektu oraz w Biurze Projektu;
- Egzamin – egzamin organizowany pozakończeniu każdego ze Szkoleń, którego zaliczenie przez Uczestnika/-czkę skutkuje zdobyciem certyfikatu, potwierdzającego nabycie odpowiedniego poziomu kompetencji;
- Portal Projektu – portal informacyjno-rekrutacyjny Projektu, dostępny pod adresem:
https://swsacademy.eduportal.pl, na którym można uzyskać informacje szczegółowe związane z uczestnictwem w Projekcie (w tym związane z harmonogramem Szkoleń) oraz pobrać wzory dokumentacji zgłoszeniowej do Projektu;
- Biuro Projektu – biuro rekrutacyjne Beneficjenta z siedzibą w Gdyni przy ul. Podolskiej 21 (81-321 Gdynia).
Siła Wyższa – zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia przez Strony nawet przy zachowaniu należytej staranności, np. wojna, klęska żywiołowa, epidemia, stan zagrożenia epidemicznego, pandemia.
3. Uczestnik/-czka uprawniony/-a do udziału w Szkoleniu w ramach Projektu
- Uczestnikiem/-czką (tj. osobą, która może skorzystać ze Szkolenia przewidzianego wProjekcie) może być wyłącznie osoba, która:
- spełnia łącznie następujące kryteria podmiotowe:
- jest Osobą pracującą i należy do jednej z grup:
- kadra orzecznicza sądów powszechnych (sędziów, asesorów sądowych ireferendarzy sądowych) lub
- urzędnicy i inni pracownicy sądów powszechnych (pracownicy sekretariatów sądów, biur obsługi interesanta, kadr i in.),
- wykonuje swoje obowiązki w pracy z wykorzystaniem dokumentów w postaci elektronicznej lub narzędzi komunikacji elektronicznej (m. in. e-usług wymiaru sprawiedliwości),
- jest Osobą pracującą i należy do jednej z grup:
- złożyła wymagane w procedurze rekrutacyjnej dokumenty (wskazane w Regulaminie), umożliwiające zweryfikowanie możliwości jej uczestnictwa w Szkoleniu oferowanymw Projekcie,
- po pozytywnym zweryfikowaniu możliwości jej uczestnictwa w Szkoleniu oferowanym wProjekcie, podpisała z Beneficjentem Umowę.
- spełnia łącznie następujące kryteria podmiotowe:
- Wyłonienie Uczestnika/-czki i skorzystanie ze Szkolenia przewidzianego w Projekcie następuje poprzeprowadzeniu procesów opisanych w niniejszym Regulaminie.
- Każda osoba aplikująca do Projektu obowiązana jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
4. Wymagane dokumenty
- W celu uzyskania statusu Uczestnika/-czki, wymagane jest złożenie następujących dokumentów:
- prawidłowo wypełnionego Formularza zgłoszeniowego,
- po zakwalifikowaniu osoby aplikującej na Szkolenie – podpisanej Umowy.
- Wzór Formularza zgłoszeniowego i Umowy (wraz z załącznikami) są dostępne do pobrania naPortalu Projektu oraz w Biurze Projektu.
- Wypełniony Formularz zgłoszeniowy może być dostarczony do Beneficjenta: za pośrednictwem poczty, osobiście w Biurze Projektu, drogę elektroniczną poprzez Portal Projektu, lub drogą e-mailową na adres e-mail: swsacademy@assecods.pl (przy czym w tym przypadku, oprócz dostarczenia formularza w formie e-mailowej, wymagane jest dodatkowo przesłanie wypełnionego, odręcznie podpisanego, formularza do Biura Projektu i dostarczenie Formularza zgłoszeniowego do Biura Projektu. Złożenie Formularza zgłoszeniowego w takiej formie jest momentem formalnego zgłoszenia do Projektu), z zastrzeżeniem pkt 4-5 poniżej.
- W przypadku niekompletnie lub niepoprawnie wypełnionego Formularza zgłoszeniowego Beneficjent może wezwać osobę aplikującą do jego uzupełnienia. Brak uzupełnienia lub poprawy tego dokumentu upoważnia Beneficjenta do odrzucenia zgłoszenia osoby aplikującej do Projektu.
- W sytuacji, o której mowa w pkt 4 zd. 1 powyżej, za datę złożenia zgłoszenia do Projektu, przyjmuje się datę złożenia poprawnej wersji Formularza zgłoszeniowego.
- Dostarczenie Formularza zgłoszeniowego jest warunkiem koniecznym dla rozpoczęcia procesu weryfikacji, czy osoba aplikująca może być zakwalifikowana do udziału w Szkoleniu wramach Projektu.
- Dokumenty złożone w związku z ubieganiem się o udział i udziałem w Projekcie nie podlegają zwrotowi.
- Osoba aplikująca do Szkolenia w ramach Projektu obowiązana jest do niezwłocznego poinformowania Beneficjenta ojakiejkolwiek zmianie danych podanych w trakcie procedury rekrutacyjnej, a także wszelkich zmianach wpływających na spełnienie przez nią warunków udziału w Szkoleniu w ramach Projektu. Ten sam obowiązek dotyczy Uczestnika/-czki, którzy podpisali Umowę. Kryteria uprawniające do skorzystania ze Szkolenia w ramach Projektu opisane w §3 Regulaminu muszą być spełnione nie tylko w procesie rekrutacyjnym, ale także w momencie korzystania przez konkretną osobę ze W przypadku wystąpienia wskazanej wyżej zmiany wpływającej na spełnienie warunków udziału w Szkoleniu po uzyskaniu statusu Uczestnika/czki, Beneficjent ma prawo skreślić taką osobę z listy Uczestników/-czek. Udział w Szkoleniu w przypadku niespełniania wymaganych warunków skorzystania ze Szkolenia oferowanego w Projekcie, uprawnia Beneficjenta do domagania się zwrotu w odpowiednim zakresie kosztów związanych z Jego/Jej udziałem w Szkoleniu w wysokości wskazanej w §10 pkt 8 Regulaminu wraz z możliwością domagania się naprawienia szkody, jaką Beneficjent może ponieść w związku z koniecznością zwrotu środków otrzymanych od Instytucji Pośredniczącej w ramach umowy o dofinansowanie Projektu (w tym np. odsetkami od zwracanych środków).
- W przypadku zmiany lub pojawienia się dodatkowych dokumentów wymaganych od osób aplikujących lub Uczestników/-czek, są oni zobowiązani do ich dostarczenia w terminie i trybie wskazanym przez Beneficjenta.
- Zgłaszając się do Projektu, osoba aplikująca potwierdza, że zapoznała się z Regulaminem, wzorem Formularza zgłoszeniowego i Umowy, dostępnymi na Portalu Projektu lub w Biurze Projektu iakceptuje ich treść.
5. Ogólne zasady rekrutacji do Projektu
- Beneficjent zakłada, że w ramach Projektu, w przewidzianych w nim Szkoleniach, udział weźmie 1680 Uczestników/-czek .
- Harmonogram i opis planowanych w ramach Projektu Szkoleń (w tym także program) będzie dostępny na Portalu Projektu.
- W ramach Projektu Uczestnik/-czka może wziąć udział w jednym Szkoleniu.
- Nabór na Szkolenia będzie prowadzony do końca trwania Projektu, chyba, że przed jego zakończeniem z oferowanego wsparcia skorzysta przewidziana liczba osób (wówczas informacja o zakończeniu naboru zostanie udostępniona na Portalu Projektu).
- Pierwszeństwo w naborze będą mieli pracownicy sądów/kadra orzecznicza, którzy uczestniczą wrealizacji projektów wdrażających rozwiązania informatyczne, realizują zadania związane z komunikacją elektroniczną w sądach lub będą realizować takie zadania w przyszłości, co jest weryfikowane przez Beneficjenta na postawie oświadczenia złożonego przez osobę aplikującą.
- W przypadku braku miejsc pomimo zastosowania kryterium pierwszeństwa, o przyjęciu na Szkolenia organizowane w ramach Projektu zadecyduje kolejność zgłoszeń.
- Przy kwalifikowaniu osób aplikujących do Projektu Beneficjent bierze pod uwagę wymagania Projektu w zakresie wskaźnika, wskazanego w § 5 pkt 1.
- Proces rekrutacji jest prowadzony z poszanowaniem polityki równych szans, niedyskryminacji idostępności dla osób z niepełnosprawnością, zgodnie z założonymi w Projekcie
6. Proces rekrutacji
- Proces rekrutacji na Szkolenia organizowane w ramach Projektu ma charakter otwarty.
- Proces rekrutacji przeprowadza Komisja Rekrutacyjna w składzie: Krzysztof Smyk – Przewodniczący Komisji, Katarzyna Kiłyk – Członek Komisji.
- Rekrutacja konkretnej osoby aplikującej rozpoczyna się z chwilą dostarczenia poprawnie ikompletnie wypełnionego Formularza zgłoszeniowego na wybrany termin Szkolenia, zgodnie z zasadami z §4 pkt 3-5 Regulaminu.
- Planowane terminy i miejsca Szkoleń Beneficjent będą zamieszczone w harmonogramie Szkoleń naPortalu Projektu. Osoba aplikująca, poprzez Formularz zgłoszeniowy, dokona wyboru terminu i miejsca Szkolenia z harmonogramu dostępnego na Portalu Projektu. Z uwagi na uzależnienie przeprowadzenia konkretnego Szkolenia od konieczności zebrania grupy szkoleniowej o określonej wielkości Beneficjent zastrzega, że terminy Szkoleń wskazane w harmonogramie mogą ulegać zmianie, o czym osoba aplikująca będzie informowana na Portalu Projektu, telefonicznie lub e-mailowo.
- Komisja Rekrutacyjna sprawdza na podstawie złożonych przez osobę aplikującą dokumentów, czy spełnia ona warunki uczestnictwa w Projekcie wskazane w §3 pkt 1.1.-1.2. Regulaminu.
- W zależności od ilości spływających zgłoszeń na Szkolenia, Komisja Rekrutacyjna będzie zbierała się minimalnie raz w miesiącu w celu weryfikacji złożonych dokumentów.
- Po zweryfikowaniu dokumentów przez Komisję Rekrutacyjną, sporządzana jest lista osób zakwalifikowanych do udziału w Szkoleniach.
- Prowadzona będzie lista podstawowa oraz lista rezerwowa, na której umieszczone będą osoby, które nie mogły znaleźć się na liście podstawowej z powodu braku miejsc.
- Osoby umieszczone na liście podstawowej osób zakwalifikowanych otrzymają powiadomienie otym fakcie na adres e-mailowy wskazany w dokumentach zgłoszeniowych.
- W celu sprawnej komunikacji w sprawach dotyczących zgłoszenia udziału w Szkoleniu, osoba aplikująca oświadcza, iż adres mailowy podany w Formularzu zgłoszeniowym doProjektu jest poprawny, aktualny i regularnie (min. raz na 24 godz.) sprawdzany.
- Poinformowana o zakwalifikowaniu do Szkolenia osoba z listy podstawowej powinna w terminie maksymalnie 5 dni podpisać i dostarczyć do Biura Projektu Umowę – osobiście albo pocztą (tradycyjną lub kurierem). Nieotrzymanie w ww. terminie podpisanej Umowy powoduje, że osoba ta może być skreślona z listy podstawowej osób zakwalifikowanych do Szkolenia. Beneficjent może wezwać do dostarczenia podpisanej Umowy, jeśli nie nastąpiło to w ww. terminie.
- Podpisanie Umowy i dostarczenie jej do Biura Projektu powoduje, że osoba staje się Uczestnikiem/-czką i zostaje wpisana na listę Uczestników/-czek, co umożliwi jej wzięcie udziału wSzkoleniu, na które się zgłosiła.
- Uczestnik/-czka ma prawo zrezygnować z uczestnictwa w danym Szkoleniu do 7 dni przed datą rozpoczęcia Szkolenia, na które się zgłosił/-a i został zakwalifikowany/-a, bez ponoszenia kosztów rezygnacji, o których mowa w pkt 14. Oświadczenie o rezygnacji należy przesłać Beneficjentowi mailem na adres e-mail: swsacademy@assecods.pl. Fakt przyjęcia rezygnacji musi zostać potwierdzony przez Beneficjenta. Wtakiej sytuacji Uczestnik/-czka może wskazać inny termin z harmonogramu Szkoleń albo zgodzić się na termin proponowany przez Beneficjenta [bez ponownego składania Formularza zgłoszeniowego]. Na nowy termin Szkolenia Uczestnik/-czka będzie kwalifikowany/-a przez Beneficjenta w sposób określony w pkt 6,8,9 powyżej.
- Niepojawienie się Uczestnika/-czki na Szkoleniu w potwierdzonym przez Beneficjenta terminie i miejscu albo złożenie nieusprawiedliwionej zgodnie z pkt 15 poniżej rezygnacji ze Szkolenia po upływie terminu wskazanego w pkt 13 powyżej, uprawnia Beneficjenta do obciążenia Uczestnika/-czki kwotą kosztów Szkolenia przypadającego na uczestnika Projektu, o której mowa w 10 pkt 8 Regulaminu. Beneficjent może w takim przypadku skreślić Uczestnika/-czkę z listy Uczestników/-czek.
- Beneficjent dopuszcza usprawiedliwienie rezygnacji Uczestnika/-czki w Szkoleniu po upływie terminu wskazanego w pkt 13 powyżej albo niepojawienie się Uczestnika/-czki na Szkoleniu w potwierdzonym przez Beneficjenta terminie i miejscu oraz odstąpienie przez Beneficjenta z obciążenia Uczestnika/-czki kosztami, o których mowa w pkt 14 powyżej, jeśli niepojawienie się Uczestnika/-czki na Szkoleniu w potwierdzonym przez Beneficjenta terminie i miejscu albo rezygnacja spowodowana będzie chorobą lub ważnymi przyczynami losowymi uniemożliwiającymi udział wSzkoleniu. Podstawą usprawiedliwienia mogą być: oświadczenie o chorobie oraz przebywaniu na zwolnieniu lekarskim, wyjaśnienie rezygnacji ze wskazaniem na ważne przyczyny losowe, oświadczenie dotyczące nieplanowanego polecenia wyjazdu służbowego.
- Beneficjent zastrzega sobie prawo do odwołania terminu Szkolenia z uwagi na brak wymaganej liczebności grupy do uruchomienia Szkolenia [w wyniku rezygnacji Uczestników/-czek z danego terminu], na które zgłosił/-a się Uczestnik/-czka. W przypadku konieczności odwołania terminu Szkolenia z tego powodu Beneficjent nie ponosi odpowiedzialności względem Uczestnika/-czki. Beneficjent zastrzega sobie prawo do ustalenia i zaproponowania nowych terminów Szkolenia, o czym poinformuje Uczestnika/-czkę. W takiej sytuacji Uczestnik/-czka może wskazać inny termin z harmonogramu Szkoleń albo zgodzić się na termin proponowany przez Beneficjenta [bez ponownego składania Formularza zgłoszeniowego). Na nowy termin Szkolenia Uczestnik/-czka będzie kwalifikowany/-a przez Beneficjenta w sposób określony w pkt 6,8,9 powyżej.
- W przypadku zaistnienia przyczyn niezależnych od Beneficjenta, skutkujących niemożliwością realizacji Szkolenia (m. in. choroba instruktora, awaria sprzętu, Siła Wyższa, etc.) Beneficjent odwołując Szkolenie z takiego powodu zastrzega sobie prawo zmiany uprzednio potwierdzonego terminu realizacji Szkolenia, o czym poinformuje Uczestnika/-czkę. Beneficjent nie ponosi odpowiedzialności względem Uczestnika/-czki w przypadku odwołania Szkolenia z ww. powodu. Informacje o ewentualnych zmianach będą przekazywane lub przesyłane pocztą elektroniczną do Uczestnika/-czki. Uczestnik/-czka ma prawo odrzucić nowy termin Szkolenia i jest uprawniony/-a do zgłoszenia się na inny wybrany termin Szkolenia [bez ponownego składania Formularza zgłoszeniowego). Na nowy termin Szkolenia Uczestnik/-czka będzie kwalifikowany/-a przez Beneficjenta wsposób określony w pkt 6,8,9 powyżej.
- W przypadku, gdy Uczestnik/-czka Projektu nie potwierdzi trzech kolejnych proponowanych przez Beneficjenta zgodnie z zapisami wyżej, terminów Szkoleń, Beneficjent zastrzega sobie możliwość skreślenia go/jej z listy Uczestników/-czek.
7. Zakres i warunki realizacji Szkoleń
- Szkolenia realizowane w ramach Projektu trwają 16 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 minut).
- Szkolenia realizowane są w grupach 6 – 10 osobowych.
- Program każdego ze Szkoleń obejmie część teoretyczną oraz warsztaty z wykorzystaniem komputerów. Szczegółowy program Szkolenia jest dostępny do pobrania na Portalu Projektu albo też będzie przesłany Uczestnikowi/-czce w przesłanej przez Beneficjenta wiadomości e-mailowej.
8. Zobowiązania Beneficjenta
- Beneficjent podczas Szkolenia zapewni Uczestnikowi/-czce:
- doświadczonych wykładowców,
- odpowiednio wyposażone sale szkoleniowe [dla szkoleń w formie tradycyjnej] lub platformę doszkoleń wirtualnych [dla szkoleń w formie wirtualnej],
- materiały szkoleniowe [podręcznik oraz dla szkolenia w formie tradycyjnej: teczka, notes idługopis],
- dla Szkoleń w formie tradycyjnej:
- trwających ponad 4 godziny/dzień: serwis kawowy (kawa, herbata, woda, mleko, cukier, cytrynę, drobne słone lub słodkie przekąski typu paluszki lub kruche ciastka lubowoc],
- trwających 8 godzin/dzień dodatkowo wyżywienie wformie lunchu (zupa, drugie danie, napój),
- możliwość ubiegania się o zwrot kosztów dojazdu oraz zapewnienie noclegu [dla szkoleń wformie tradycyjnej], zgodnie z zapisami Regulaminu.
- Beneficjent po zakończeniu danego Szkolenia zorganizuje Egzamin. Uzyskanie pozytywnego wyniku Egzaminu będzie skutkowało wydaniem Uczestnikowi/-czce certyfikatu ukończenia Szkolenia [w formie papierowej lub elektronicznej, w zależności od formy szkolenia].
- Beneficjent zobowiązuje się do realizacji Szkoleń z poszanowaniem polityki równych szans, niedyskryminacji i dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
9. Zwrot kosztów dojazdu oraz zapewnienie noclegu
- Uczestnik/-czka może wnioskować o zwrot kosztów dojazdu na miejsce odbywania się Szkolenia (wformie tradycyjnej) przy spełnieniu poniższych warunków:
- Uczestnik/-czka ukończył/-a udział w Szkoleniu zgodnie z Regulaminem i Umową, w tym wypełnił/-a obowiązki wskazane w Regulaminie i Umowie,
- Uczestnik/-czka wnioskuje o zwrot kosztów dojazdu na miejsce odbywania się Szkolenia, które odbyło się w miejscowości innej niż miejsce zamieszkania Uczestnika/-czki [oddalonej owięcej niż 50 km, drogą publiczną, liczone przy użyciu strony internetowej googlemaps],
- Wydatek kwalifikowalny jest do wysokości opłat za środki transportu publicznego szynowego lub kołowego zgodnie z cennikiem biletów II klasy obowiązującym na danym obszarze, także wprzypadku korzystania ze środków transportu prywatnego (w szczególności samochodem lub taksówką), jako refundacja wydatku faktycznie poniesionego do ww. wysokości,
- Uczestnik/-czka złożył/-a, nie później niż 14 dni licząc od daty zakończenia Szkolenia, poprawnie ikompletnie uzupełniony wniosek o zwrot kosztów dojazdu wraz z załącznikami w Biurze Projektu (w wersji papierowej),
- Uczestnik/-czka potwierdził/-a swój udział w Szkoleniu, podpisami na liście obecności.
- Wzór wniosku o zwrot kosztów dojazdu jest udostępniony na Portalu Projektu.
- Rozliczenie kosztów dojazdu w Projekcie następuje na podstawie faktycznie poniesionych wydatków dokwoty nie wyższej niż 300,00 zł za przejazd w obie strony oraz nie dotyczy kosztów dojazdu rozliczanych w ramach delegacji.
- Zwrot kosztów dojazdu dokonywany jest na rachunek osobisty Uczestnika/-czki w terminie do 30 dni roboczych od momentu złożenia poprawnie i kompletnie uzupełnionego wniosku.
- Wniosku o zwrot kosztów dojazdu będą rozpatrywane zgodnie zkolejnością złożenia wniosków. W przypadku wyczerpania się środków przeznaczonych w budżecie Projektu na pokrycie zwrotu kosztów przejazdu, wnioski będą rozpatrywane negatywnie. Informacja na temat wyczerpania się powyższej puli środków zostanie opublikowana na Portalu Projektu.
- Uczestnik/-czka może wnioskować o zapewnienie noclegu (standard oferowany wProjekcie to miejsce noclegowe o standardzie maksymalnie hotelu 3* wraz ze śniadaniem oraz kolacją w przeddzień pierwszego dnia Szkolenia i między pierwszym i drugim dniem Szkolenia) na czas udziału w Szkoleniu (w formie tradycyjnej) przy spełnieniu poniższych warunków:
- Uczestnik/-czka został/-a zakwalifikowany/-a do udziału Szkoleniu,
- Uczestnik/-czka wnioskuje o zapewnienie noclegu na czas Szkolenia, w przypadku gdy te odbywa się w miejscowości innej niż jego miejsce zamieszkania [oddalonej o więcej niż 50 km, drogą publiczną, liczone przy użyciu strony internetowej googlemaps ], ajednocześnie wsparcie zaczyna się nie później niż o godzinie 9.00 lub kończy się po godzinie 17.00, chyba że nie ma dostępnego dojazdu publicznymi środkami transportu,
- Uczestnik/-czka złożył/-a, nie później niż 7 dni licząc od daty rozpoczęcia Szkolenia, naktóre został/-a zakwalifikowany/-a, wniosek o zapewnienie noclegu (złożony w wersji elektronicznej).
- Wzór wniosku o zapewnienie noclegu jest udostępniony na Portalu Projektu.
- Wnioski o zapewnienie noclegu w Projekcie będą rozpatrywane zgodnie zkolejnością złożenia wniosków. W przypadku wyczerpania się środków przeznaczonych w budżecie Projektu na pokrycie kosztów noclegu, wnioski będą rozpatrywane negatywnie. Informacja na temat wyczerpania się powyższej puli środków zostanie opublikowana na Portalu Projektu.
10. Zobowiązania Uczestnika/-czki
- Uczestnik/-czka zobowiązany/-a jest do uczestnictwa w Szkoleniu w wymiarze co najmniej 80% czasu jego trwania.
- Uczestnik/-czka zobowiązany/-a jest w przypadku Szkolenia:
- w formie tradycyjnej (stacjonarnej) - do każdorazowego podpisywania listy obecności wraz ze oświadczeniami potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, cateringu, certyfikatu,
- w formie wirtualnej - do złożenia oświadczeń odbioru materiałów szkoleniowych [oświadczenia będą udostępne Uczestnikowi/-cze w wersji elektronicznej],
a także przystąpienia do Egzaminu, który zostanie zorganizowany ostatniego dnia Szkolenia (dotyczy formy tradycyjnej i wirtualnej Szkolenia).
- Uczestnik/-czka zobowiązany/-a jest do uczestnictwa wprocesie ewaluacji i walidacji realizowanych Szkoleń. W ramach procesu ewaluacji i walidacji Uczestnik/-czka jest zobowiązany:
- do wypełnienia testu wiedzy pre przed rozpoczęciem udziału w Szkoleniu,
- do wypełnienia ankiety oceniającej poszczególne elementy Szkolenia, badającej stopień zadowolenia zeSzkolenia, która zostanie udostępniona Uczestnikowi/-czce na zakończenie Szkolenia.
- Uczestnik/-czka zobowiązany/-a jest do uczestnictwa w ewentualnych badaniach ewaluacyjnych prowadzonych przez Instytucję Pośredniczącą lub inne upoważnione podmioty.
- Uczestnik/-czka w terminie do 4 tygodni po zakończeniu udziału w Projekcie przekaże swoje dane dotyczące statusu na rynku pracy oraz informację na temat udziału w kształceniu lub wszkoleniu oraz uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji oraz w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu udziału w Projekcie Uczestnik/-czka udostępni swoje dane dotyczące statusu na rynku pracy.
- Uczestnik/-czka może być poproszony przez Beneficjenta o udział w dodatkowym, zaplanowanym wProjekcie, badaniu skuteczności Szkolenia, w którym brał udział Uczestnik/-czka. Celem badania jest dodatkowa weryfikacja skuteczności/efektywność zrealizowanych Szkoleń w celu przygotowania ewentualnej propozycji zmiany programów Szkoleń.
- Uczestnik/-czka zobowiązuje się informować Beneficjenta o jakiejkolwiek zmianie podanych przez siebie danych, w tym w szczególności kontaktowych umożliwiających kontakt z Uczestnikiem/-czką.
- W przypadku skreślenia Uczestnika/-czki z listy Uczestników/-czek pozbawienia statusu Uczestnika/-czki, może być on/ona zobowiązany/-a do zwrotu kosztów Szkolenia przypadającego na jednego uczestnika Projektu, które wynoszą maksymalnie na Uczestnika/-czkę 1 235,67 zł.
- Uczestnik/-czka będzie zobowiązany/-a do uregulowania należności, w terminie 7 dni od daty wezwania na rachunek konta projektowego: 25 1020 4795 0000 9702 0430 0588. Ostateczna decyzja dotycząca konieczności zwrotu poniesionych kosztów będzie podejmowana indywidualnie na podstawie zaistniałych okoliczności.
- Oprócz przypadków szczegółowo wskazanych w Regulaminie, Uczestnik/-czka może być skreślony/-a z listy Uczestników/-czek w przypadku naruszania postanowień niniejszego Regulaminu, naruszania zasad współżycia społecznego albo braku kontaktu z Uczestnikiem/-czką (w szczególności braku odpowiedzi na korespondencję e-mailową w terminie maksymalnie 14 dni od otrzymania wiadomości e-mailowej od Beneficjenta, braku kontaktu telefonicznego po stronie Uczestnika/-czki).
- Jedynie Uczestnik/-czka wpisany/-a na listę Uczestników/-czek może skorzystać ze Szkolenia przewidzianego w Projekcie. Skreślenie z listy Uczestników/-czek w sytuacjach wskazanych w Regulaminie lub Umowie powoduje, że Beneficjent będzie uprawniony do wypowiedzenia Umowy.
11. Informacje dodatkowe [Szkolenia w formie wirtualnej]
- W związku z wiążącymi Beneficjenta wymaganiami i wytycznymi Instytucji Pośredniczącej, Beneficjent informuje, że Szkolenia w formie wirtualnej będą w całości albo w części rejestrowane/nagrywane. Beneficjent informuje, że mogą być wykonywane bądź też będą wykonywane w trakcie Szkolenia zrzuty ekranu monitora (tzw.printscreeny), a nagrania bądź wykonane printscreeny będą utrwalane, przechowywane i udostępniane organowi kontrolującemu, monitorującemu i audytującemu Projekt w celu udokumentowania prawidłowości dokonanych wydatków w związku ze wsparciem udzielonym ze środków UE w ramach realizowanego Projektu, w którym Uczestnik/-czka bierze udział – na żądanie tego organu i tylko na potrzeby kontrolingu, rozliczenia, monitorowania i audytu Projektu. Beneficjent informuje, że na nagraniu albo wykonanym printscreenie ze Szkolenia może zostać utrwalony głos, wizerunek uczestnika Szkolenia, a Uczestnik/-czka przystępując do Szkolenia ten fakt przyjmuje do wiadomości i akceptuje.
- Przystępując do udziału w Szkoleniu prowadzonym w formie wirtualnej Uczestnik/-czka przyjmuje do wiadomości, iż nagrywanie bądź wykonanie printscreenów w trakcie Szkolenia może spowodować przetwarzanie danych osobowych Uczestnika/-czki, takich jak: głos i wizerunek.
- Administratorem danych osobowych zbieranych i przetwarzanych podczas wirtualnego Szkolenia jest Beneficjent. Z administratorem można się skontaktować :
- listownie (pocztą tradycyjną), pisząc na adres wskazany powyżej,
- za pomocą poczty elektronicznej pod adresem e-mail: kontakt@assecods.pl,
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 22 52 58 601.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym Uczestnik/-czka może się skontaktować:
- listownie (pocztą tradycyjną), pisząc na adres: Asseco Data Systems S.A., Biuro w Łodzi, ul.Narutowicza 136, 90-146 Łódź,
- za pomocą poczty elektronicznej pod adresem e-mail: IOD@assecods.pl,
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 42 675 63 60.
3.2 Dane przetwarzane w związku z udziałem w Szkoleniu prowadzonym w formie wirtualnej, przetwarzanie będą w celu udokumentowania prawidłowości dokonanych wydatków, w związku ze wsparciem udzielonym ze środków UE w ramach realizowanego projektu w którym Uczestnik/-czka bierze udział. Podstawą prawną przetwarzania jest w tym przypadku uzasadniony interes prawny administratora, jakim jest prawidłowe udokumentowanie wsparcia udzielonego ze środków UE, zgodnie z wytycznymi instytucji realizujących wsparcie (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1, dalej: RODO).
- Dane przechowywane będą przez okres, w jakim konieczne jest przechowywanie dokumentacji związanej z Projektem, zgodnie z zawartą w tym zakresie umową odofinansowanie Projektu.
- Odbiorcą danych mogą być dostawcy usług IT wspomagający techniczne aspekty realizacji Szkolenia w formie wirtualnej oraz podmioty dokonujące kontroli, rozliczenia, monitoringu i audytu prawidłowości wykorzystania udzielonego wsparcia ze środków UE.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Uczestnik/-czka posiada :
- prawo dostępu i sprostowania Państwa danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Państwa danych osobowych, na podstawie warunków określonych w art. 17 RODO,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych, na podstawie warunków określonych w art. 18 RODO,
Z uwagi na fakt, iż dane Uczestnika/-czki przetwarzane będą na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (w zakresie celów wskazanych powyżej, dla których podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia), Uczestnik/-czka ma prawo zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację Uczestnika/-czki.
Wszystkie powyższe prawa można zrealizować składając wniosek na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl lub pisząc na adres e-mail Inspektora Ochrony Danych: IOD@assecods.pl
- Uczestnik/-czka ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Uczestnika/-czki narusza przepisy Rozporządzenia.
- Dane osobowe Uczestnika/-czki są przechowywane na serwerach zlokalizowanych w Unii Europejskiej, ale w związku z korzystaniem przez Asseco Data Systems S.A. z rozwiązań chmurowych dostarczanych przez firmę Microsoft mogą być przekazane - na podstawie standardowych klauzul ochrony danych - do państwa trzeciego. Stosowane przez Microsoft standardowe klauzule umowne zgodne z wzorcami zatwierdzonymi przez Komisję Europejską, dostępne są pod adresem: https://www.microsoft.com/en-us/licensing/product-licensing/products.aspx w części Online Services Terms (OST).
- W związku z przyjętą formą Szkolenia w formie wirtualnej i koniecznością jego prawidłowego udokumentowania brak podania danych Uczestnika/-czki uniemożliwi udział w Szkoleniu przeprowadzonym w formie wirtualnej.
- Dane osobowe Uczestnika/-czki przetwarzane w związku z udziałem w Szkoleniu w formie wirtualnej nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji.
12. Postanowienia końcowe
- Beneficjent zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do Regulaminu lub wprowadzenie dodatkowych jego postanowień. Wszystkie zmiany do Regulaminu będą publikowane na Portalu Projektu ibędą obowiązywały od dnia ich publikacji.
- Beneficjent zastrzega sobie prawo do decydowania w sprawach nieobjętych niniejszym Regulaminem albo w przypadkach spornych.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.